loading...

سحام خبر

بازدید : 134
جمعه 25 مهر 1399 زمان : 10:09

بسیاری از افراد در سراسر جهان فکر می کنند که می دانند گاو چگونه است اما نمی توانند به درستی تفاوت بین گاو ، گاو ، گوزن یا گوساله را تشخیص دهند. به بیشتر این افراد نحوه تمایز بین این چهار نفر آموزش داده نشده است. این مقاله گام به گام در نظر گرفته شده است تا به هر کس یاد دهد که چگونه به درستی بین این انواع مختلف گاو تفاوت قائل شود.

1
تعاریف مربوطه را بیاموزید. اینها هستند:
گاو: یک گاو ماده بالغ است که حداقل یک یا دو گوساله به دنیا آورده است. به زبان عامیانه ، اصطلاح "گاو" همچنین به گونه های Bos primigenius گاو خانگی ، صرف نظر از سن ، جنس ، نژاد و نوع اشاره دارد. اما برای بیشتر افرادی که با گاو کار یا پرورش می دهند این اصطلاح در همان مرجعی که قبلاً ذکر شد استفاده نمی شود.
گاو نر: گاو نر بالغ و سالم (بیضه موجود و برداشته نشده) که برای اهداف تولید مثل استفاده می شود.
استر: گاو نر (یا گاو نر) که قبل از رسیدن به بلوغ جنسی اخته شده و در درجه اول برای گوشت گاو استفاده می شود. [1]
گوزن: گاو نر (یا گاو نر) که پس از رسیدن یا رسیدن به بلوغ جنسی اخته شده و در درجه اول برای گوشت گاو استفاده می شود ، اما می تواند و همچنین اغلب اوقات به عنوان "گاو نر بزرگ" برای تشخیص گاوها و تلیسه ها در گرما استفاده می شود.
تلیسه: یک گاو ماده (اغلب نابالغ ، اما فراتر از مرحله "گوساله") کمتر از 1 تا 2 سال سن که هرگز زایمان نکرده است. چنین ماده هایی ، اگر بیش از دو سالگی هرگز زایمان نکرده باشند ، ممکن است گوزن کوهی نیز خوانده شوند.
Bred Heifer: گاو ماده ای که اولین گوساله خود را باردار است.
گوساله اول یا گوساله اول: یک گاو ماده که اولین گوساله خود را به دنیا آورده است و اغلب در حدود 24 تا 36 ماهگی است ، بسته به نژاد و زمانی که برای اولین بار پرورش داده می شود.
گاو (جمع: Oxen): گاوی که برای کارهای پیش نویس (کشیدن گاری ، واگن ، گاوآهن و غیره) آموزش دیده باشد. این اصطلاحی است که در درجه اول به گاو نر اشاره می کند که بعد از بلوغ اخته شده است. با این حال ، یک گاو می تواند گاو ماده (گاو یا تلیسه) یا حتی یک گاو نر باشد که برای همان هدف آموزش دیده باشد. کلمه "گاو" یک بار یک اصطلاح عمومی بود ، درست مانند اصطلاح "گاو" ، برای یک گاو اهلی بدون در نظر گرفتن سن ، جنس ، نژاد ، نوع یا پیش نویس.
گوساله (جمع: گوساله ها): گاوی نابالغ (نر و ماده) که برای زنده ماندن و رشد به شیر سد یا بطری خود متکی است. یک گوساله از بدو تولد تا حدود 10 ماهگی به این ترتیب شناخته می شود.
گوساله گاو: یک گاو نر دست نخورده سالم (از آنجا که همه نرها با بیضه به دنیا می آیند) که برای رشد و بقا به شیر سد یا بطری خود متکی است.
گوساله استر: یک گاو نر نابالغ که چند روز تا چند ماه پس از تولد اخته شده است و برای رشد و بقا به شیر سد یا بطری خود متکی است.
گوساله تلیسه: یک گاو ماده نابالغ است که برای رشد و بقا به شیر سد یا بطری خود متکی است.
فریمارتین: یک تلیسه نابارور یا عقیم یا گوساله تلیسه. چنین ناباروری نتیجه این است که مادر با گوساله گاو دوقلو شده و بافتهای جفتی آن در رحم مشترک است. در طی سه ماهه اول ، اندام های تولید مثل شروع به تولید می کنند و هورمون های جنسی در جنین تولید می شوند. وقتی گوساله های جنین نر و ماده با هم دوقلو شوند ، تستوسترون تولید شده توسط نر تولید استروژن در ماده را مهار می کند. این امر منجر به اندام های تولید مثلی غیرطبیعی ، رشد نکرده یا هرمافرودیت در جنین ماده می شود. این برای مرد زیاد نیست. فریمارتین ها اگر با اندام های تولید مثل از هر دو جنس متولد شوند ، گاهی اوقات "هرمافرودیت" نامیده می شوند. در نتیجه ، این نوع از فری مارتین ها پس از رسیدن به بلوغ تمایل به ایجاد خصوصیات جنسی ثانویه مردان (تاج عضلانی بالای گردن ، پیشانی گسترده و غیره) دارند.
گاو: اصطلاح جمع عمومی برای بیش از یک گاو
دام گاو / گاو / حیوان: اصطلاحی منفرد برای گاو که جنسیت آن را نمی توان تعیین کرد ، به ویژه هنگامی که از دور مشاهده شود. بیشتر مردم دوست دارند از گاوی با جنسیت ناشناخته (یا "ناشناخته") به عنوان "گاو" یاد کنند ، فقط به این دلیل که این اصطلاح بسیار مشهور و مشهورتر از "گاو" یا "جانور گاو" است. با این حال ، این معمولاً در مورد دامداران باتجربه و زنان گاو یا "دامدار" (همانطور که برخی دوست دارند آنها را صدا کنند) وجود ندارد که هرگز هنگام اشاره به گاو که چیزی جز یک گاو نیست ، از اصطلاح "گاو" استفاده نمی کنند. "حیوان" ، "مخلوق" ، "موجود" یا هر اصطلاح درشت یا نه ، بیشتر از همه در مورد واژه محاوره ای "گاو" استفاده می شود. !

2
افسانه های پیرامون توانایی تشخیص جنسیت یا جنسیت یک گاو را درک کنید.
فقط گاوها شاخ دارند. از گاوها نظرسنجی می شود: این یک افسانه است. واقعیت این است که هر دو جنسیت (یا جنسیت) می توانند شاخدار و یا نظرسنجی شوند. اگر به اینکه شاخ گاو شاخ است یا نه به عنوان نشانه ای از جنسیت (نر یا ماده) یا جنسیت حیوان تکیه می کنید ، به یاد داشته باشید که این کمترین وسیله قابل اطمینان برای تشخیص گاو یا گاو است . بهترین روش برای تشخیص گاو بودن گاو و گاو گاو بودن این است که به ترتیب برای وجود پستان یا کیسه بیضه بین پاهای عقب نگاه کنید. [2]
گاوها افراد تک رنگ (اغلب قهوه ای) هستند ، در حالی که گاوها فقط سیاه و سفید هستند: این نیز یک افسانه است. گاوها در درجه اول رنگ جامد نیستند و گاوها نیز در درجه اول سیاه و سفید نیستند. صادقانه بگویم ، رنگ آمیزی می تواند باشد ، و اغلب برعکس: گاوهای نژاد هولشتاین ، هلشتاین-فریزیان و فریزیان نژاد خالص همیشه مانند همتایان زن خود سیاه و سفید هستند و بسیاری از گاوها ، هر دو شیرده (مانند جرسی ، قهوه ای سوئیس) ، گاوهای گرنزی) و گوشت گاو (از جمله Gelbvieh ، Limousin ، Red Angus ، Red Brangus ، Santa Gertrudis و گاوهای Simmental با خون کامل) بیشتر قهوه ای یا قرمز هستند. نژادهای کاملاً مختلفی در جهان وجود دارند که دارای گاو و گاو سیاه و سفید هستند: نژاد هولشتاین فقط یکی از آنهاست و اتفاقاً محبوب ترین و شناخته شده ترین نژادها است. در مورد گاوهای جامد قهوه ای یا قرمز نیز همینطور است: بسیاری از گاوهای گوشت گاو تجاری و ترکیبی اغلب به رنگ قرمز یا قهوه ای جامد یافت می شوند.
در حقیقت ، گاوها و گاوها (بدون ذکر گوساله ، گوساله و تلیسه) می توانند هر رنگی باشند به جز صورتی ، بنفش ، سبز و آبی. آنها می توانند سفید ، قهوه ای ، سیاه ، زرد ، نارنجی ، قرمز ، خاکستری و هر نوع تغییر (غالباً سفید) از هر یک از این رنگ ها باشد ، از جمله روبه ، خالدار ، تکه ای ، نوک تیز ، صورت سفید ، راه راه پشتی یا سفید - دم دار به عنوان مثال گاوهای آبی بلژیکی به این دلیل نامگذاری نشده اند که واقعاً آبی هستند اما به دلیل اینکه اغلب به دلیل رنگ آمیزی موهای سیاه و سفید در کت موی این نژاد ، رنگ آبی دودی دارند باعث می شود آبی دودی به نظر برسند.

3
از تفاوت های کالبدی و فیزیولوژیکی بین هر نوع گاو آگاه باشید. این اختلافات به شرح زیر است:
گاوها: بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا یک گاو یا یک حیوان گاو در واقع یک گاو است ، این است که بین پاهای عقب نگاه کنید و ببینید آیا پستان وجود دارد یا خیر. پستان عضوی شبیه کیسه صورتی است که دارای چهار پستانک ("دستگیره" استوانه ای شکل است که از پستانک آویزان می شود) که شیر را برای نوشیدن یک گوساله جوان تولید می کند. [3] گاوهایی که مشاهده خواهید کرد ممکن است یک گوساله در کنار خود داشته باشند ، به غیر از بیشتر گاوهای شیری یا گاوهای گوشتی که تازه از شیر گرفتن از گوساله های خود خارج شده اند. گاوها به طور معمول از سر تا سر دم صاف هستند ، بدون تاج شانه (مانند گاوها) و مانند گاوها عضلات اطراف شانه ها و باسن را نمی گیرند. گاوهای Bos indusus (آنهایی که پوست شل و گوشهای شل بلند دارند) بر روی شانه های خود قوز دارند ، اما تعریف آن بسیار کمتر از گاو نرهای همان گونه گاوی است. اگر به زیر دم نگاه کنید (اگر قادر به دیدن آن نیستید وقتی که دم در حال چرخیدن است یا به هر دلیلی یا دلیل دیگری در کنار آن نگه داشته می شود) ، شکافی را خواهید دید که یک پیشخوان از آن آویزان است. در این قسمت است که ولو واقع شده است ، ناحیه ای که گاوها (و تلیسه ها) از آن ادرار می کنند ، آلت تناسلی گاوها را برای پرورش می پذیرند و گوساله های آنها از آنجا متولد می شوند. همه گاوها این را دارند و در گاوها کمی بیشتر تعریف شده و بزرگتر از گاوها است. Vulvae در زیر مقعد قرار دارد.

گاوها: گاوها به طور معمول جانوران عظیم الجثه ای هستند. هنگامی که آنها در میان گاو هستند ، انتخاب گاو نر در میان گله بسیار آسان است به دلیل اندازه و مردانگی بیشتر او در مقایسه با گاوها یا تلیسه های زنانه تر که با آنها است. همه گاوها شاخ ندارند. تنها راهی که واقعاً می خواهید بفهمید گاو نر است یا خیر این است که نگاه کنید تا ببینید کیسه ای بزرگ به شکل فوتبالی بین پاهای عقبی او آویزان است یا نه. هنگامی که از او یک نمای جانبی می گیرید ، این مسئله کاملاً آسان است (به استثنای نزدیکترین پای عقب به سمت جلو و عقب برگردانده شده) ، هنگامی که پشت سر او هستید و وقتی او راه می رود ، بسیار آسان است. آنها همچنین دارای زیر غلاف یا خیز مودار در زیر خط خود هستند (درست در وسط شکم و به موازات زمین ؛ به این ناحیه ناف گفته می شود) که آلت تناسلی آنها در آن قرار دارد. بیشتر غلافها در گاو نرها بیشتر از گوزنها تعریف می شوند و بسیاری از گاوها ممکن است دارای برآمدگی گوشتی صورتی از غلاف باشند. این پایان آلت تناسلی مرد است. [4] گاوها و تلیسه ها این غلاف را ندارند. ممکن است بعضی از آنها پوست شل از همان ناحیه آویزان باشد ، اما برخی دیگر این مشکل را ندارند. گاوها به طور معمول یک تاج بزرگ ، بسیار عضلانی روی گردن یا شانه های خود دارند (با گاوهای توروس مانند آنگوس ، سیممنتال یا تگزاس لانگهورن ، در گردن دیده می شود) ، و از نظر شانه ، گردن و چهارم عقب بسیار عضلانی هستند از گاوها هستند. به دلیل عضله شدن در قفسه سینه و شانه ها ، اکثر آنها ظاهری بزرگ و مسدود دارند ، در حالی که پاهای جلو و عقب آنها بازتر از گاوها (نسبت به گاوها دورتر) قرار دارد. در نژادهای Bos indicus ، گاوها معمولاً بر روی شانه های خود قوز کره ای دارند که در گاوها بسیار بیشتر از گاوها مشخص و برجسته است.

گوزن ها: گوزن ها دارای خصوصیات ساختاری مشابه گاوها هستند ، با این تفاوت که فاقد کیسه بیضه بین پاها و ناف یا غلاف آنها بسیار کمتر تعریف شده است. با این حال ، هدایا هنوز موهای آویزان را از وسط شکم خود حفظ می کنند و این مانند گاوها ، جایی است که آلت تناسلی آنها در آن قرار دارد و از آنجا ادرار می کنند. این موهای کوچک تقریباً تنها راهی است که می تواند تشخیص دهد آیا این حیوان مورد نظر شما هدایت کننده است یا خیر. گوزن ها معمولاً زنانه تر از گاوها به نظر می رسند ، و از قوز و عضله مشخص بر روی گردن و شانه ها برخوردار نیستند. بعضی اوقات ، وقتی گوساله ها و گوساله ها در کنار هم زندگی می کنند ، تنها راه تشخیص اینکه یک حیوان مورد نظر شما هدایت است یا خیر ، وجود غبغب است که فقط در تلیسه ها و گاوها وجود دارد. اگر هیچ چیز دیگری به جز مقعد در زیر دم وجود نداشته باشد و گفته شود حیوان بیضه ندارد ، این یک هدایت است. استرها به عنوان استر متولد نمی شوند ، آنها به عنوان گوساله های گاو نر متولد می شوند و با فرآیند اخته شدن تبدیل به هدایت می شوند.

تلیسه: اینها به طور معمول ماده های جوانی هستند که الف) به عنوان ماده متولد شده اند (که اغلب گوساله های تلیسه نامیده می شوند) و ب) خصوصیات زن را مانند گاوها حفظ می کنند. تلیسه ها معمولاً از گاوها کوچکترند و اغلب برای یک فرد گاو باتجربه ، تلیسه یا تلیسه گوساله اول را می توان با مشاهده جوانی حیوان و اندازه او نسبت به گاوهای مسن تر ، به راحتی تشخیص داد. این نوع گاوها معمولاً آنهایی هستند که با داشتن اولین گوساله هنوز رشد نمی کنند و تا 3 یا 4 سالگی به بلوغ کامل می رسند. تلیسه ها هیچ کیسه ای بین پاهای خود ندارند و همچنین غلاف و موهای کمی آویزان به پایین معمولاً برای گاوها و گاوها ندارند. آنها تقریباً هیچ پستانی ندارند ، فقط سینه های کوچکی وجود دارد که به سختی می توان بین پاهای عقب آنها را مشاهده کرد ، مگر اینکه در کنار او زانو بزنید. آنها در زیر دم (که زیر مقعد است) دارای یک واله هستند ، اما نسبت به گاوهای بالغ کوچکتر و کمی کمتر تعریف شده است. اندازه پستان و وولا هر دو زمانی که تلیسه پرورش یافته در حال زایمان است ، افزایش می یابد. حتی در آن صورت ، پستان در تلیسه ها نسبت به گاوها کوچکتر است.

4
به یک مزرعه یا مزرعه بروید تا تفاوتهای آناتومیکی را که در بالا توضیح داده شد بیاموزید. این به شما کمک می کند تا یاد بگیرید می دانید به دنبال چه چیزی بگردید و چگونه تفاوت گاوها ، گاوها ، گوساله ها و تلیسه ها را به درستی تشخیص دهید.
هنگام راه رفتن در امتداد حصار یا با گاو ، آرام و ساکت باشید. در اطراف آنها هیجان زده ، تنش و ترس نداشته باشید و اگر به سراغ شما آمدند ، نگران نباشید زیرا آنها به طور طبیعی حیوانات کنجکاو هستند. اگر متوجه شدید که تنش دارید یا می ترسید ، از مرتع یا حیاط تا جایی که نمی توانند بروند بیرون بروید و سعی کنید آرام باشید.
مراقب کسانی باشید که زمین را به سمت شما می چرخانند ، سر خود را به طرف شما پرتاب می کنند ، با پرخاشگری به شما نزدیک می شوند ، به شما غرغر می کنند یا بینی خود را به سمت شما چروک می کنند. اما کسانی که از شما دور می شوند یا می خواهند دنبال شما بیایند ، مواردی هستند که الف) به فضای شما احترام می گذارند و شما را به عنوان رئیس می پذیرند ، و ب) درست مثل همراهی با انسان و فکر می کنند به ترتیب برای آنها معالجه دارید. [5]
اگر نمی توانید از یک مزرعه یا مزرعه بازدید کنید ، تصاویر را در اینترنت پیدا کنید تا به شما کمک کند تفاوت ها را یاد بگیرید. شما می توانید از طریق موتور جستجوی مورد علاقه خود به جستجوی تصویر بپردازید ، یا به تصاویر ارسال شده توسط سایر گاوها و زنان که در انجمن های مختلف گاو یا دام ، مانند CattleToday.com یا Backyardherds.com مراجعه می کنند ، نگاه کنید.

https://www.wikihow.com/Tell-the-Difference-Between-Bulls,-Cows,-Steers-and-Heifers

بسیاری از افراد در سراسر جهان فکر می کنند که می دانند گاو چگونه است اما نمی توانند به درستی تفاوت بین گاو ، گاو ، گوزن یا گوساله را تشخیص دهند. به بیشتر این افراد نحوه تمایز بین این چهار نفر آموزش داده نشده است. این مقاله گام به گام در نظر گرفته شده است تا به هر کس یاد دهد که چگونه به درستی بین این انواع مختلف گاو تفاوت قائل شود.

1
تعاریف مربوطه را بیاموزید. اینها هستند:
گاو: یک گاو ماده بالغ است که حداقل یک یا دو گوساله به دنیا آورده است. به زبان عامیانه ، اصطلاح "گاو" همچنین به گونه های Bos primigenius گاو خانگی ، صرف نظر از سن ، جنس ، نژاد و نوع اشاره دارد. اما برای بیشتر افرادی که با گاو کار یا پرورش می دهند این اصطلاح در همان مرجعی که قبلاً ذکر شد استفاده نمی شود.
گاو نر: گاو نر بالغ و سالم (بیضه موجود و برداشته نشده) که برای اهداف تولید مثل استفاده می شود.
استر: گاو نر (یا گاو نر) که قبل از رسیدن به بلوغ جنسی اخته شده و در درجه اول برای گوشت گاو استفاده می شود. [1]
گوزن: گاو نر (یا گاو نر) که پس از رسیدن یا رسیدن به بلوغ جنسی اخته شده و در درجه اول برای گوشت گاو استفاده می شود ، اما می تواند و همچنین اغلب اوقات به عنوان "گاو نر بزرگ" برای تشخیص گاوها و تلیسه ها در گرما استفاده می شود.
تلیسه: یک گاو ماده (اغلب نابالغ ، اما فراتر از مرحله "گوساله") کمتر از 1 تا 2 سال سن که هرگز زایمان نکرده است. چنین ماده هایی ، اگر بیش از دو سالگی هرگز زایمان نکرده باشند ، ممکن است گوزن کوهی نیز خوانده شوند.
Bred Heifer: گاو ماده ای که اولین گوساله خود را باردار است.
گوساله اول یا گوساله اول: یک گاو ماده که اولین گوساله خود را به دنیا آورده است و اغلب در حدود 24 تا 36 ماهگی است ، بسته به نژاد و زمانی که برای اولین بار پرورش داده می شود.
گاو (جمع: Oxen): گاوی که برای کارهای پیش نویس (کشیدن گاری ، واگن ، گاوآهن و غیره) آموزش دیده باشد. این اصطلاحی است که در درجه اول به گاو نر اشاره می کند که بعد از بلوغ اخته شده است. با این حال ، یک گاو می تواند گاو ماده (گاو یا تلیسه) یا حتی یک گاو نر باشد که برای همان هدف آموزش دیده باشد. کلمه "گاو" یک بار یک اصطلاح عمومی بود ، درست مانند اصطلاح "گاو" ، برای یک گاو اهلی بدون در نظر گرفتن سن ، جنس ، نژاد ، نوع یا پیش نویس.
گوساله (جمع: گوساله ها): گاوی نابالغ (نر و ماده) که برای زنده ماندن و رشد به شیر سد یا بطری خود متکی است. یک گوساله از بدو تولد تا حدود 10 ماهگی به این ترتیب شناخته می شود.
گوساله گاو: یک گاو نر دست نخورده سالم (از آنجا که همه نرها با بیضه به دنیا می آیند) که برای رشد و بقا به شیر سد یا بطری خود متکی است.
گوساله استر: یک گاو نر نابالغ که چند روز تا چند ماه پس از تولد اخته شده است و برای رشد و بقا به شیر سد یا بطری خود متکی است.
گوساله تلیسه: یک گاو ماده نابالغ است که برای رشد و بقا به شیر سد یا بطری خود متکی است.
فریمارتین: یک تلیسه نابارور یا عقیم یا گوساله تلیسه. چنین ناباروری نتیجه این است که مادر با گوساله گاو دوقلو شده و بافتهای جفتی آن در رحم مشترک است. در طی سه ماهه اول ، اندام های تولید مثل شروع به تولید می کنند و هورمون های جنسی در جنین تولید می شوند. وقتی گوساله های جنین نر و ماده با هم دوقلو شوند ، تستوسترون تولید شده توسط نر تولید استروژن در ماده را مهار می کند. این امر منجر به اندام های تولید مثلی غیرطبیعی ، رشد نکرده یا هرمافرودیت در جنین ماده می شود. این برای مرد زیاد نیست. فریمارتین ها اگر با اندام های تولید مثل از هر دو جنس متولد شوند ، گاهی اوقات "هرمافرودیت" نامیده می شوند. در نتیجه ، این نوع از فری مارتین ها پس از رسیدن به بلوغ تمایل به ایجاد خصوصیات جنسی ثانویه مردان (تاج عضلانی بالای گردن ، پیشانی گسترده و غیره) دارند.
گاو: اصطلاح جمع عمومی برای بیش از یک گاو
دام گاو / گاو / حیوان: اصطلاحی منفرد برای گاو که جنسیت آن را نمی توان تعیین کرد ، به ویژه هنگامی که از دور مشاهده شود. بیشتر مردم دوست دارند از گاوی با جنسیت ناشناخته (یا "ناشناخته") به عنوان "گاو" یاد کنند ، فقط به این دلیل که این اصطلاح بسیار مشهور و مشهورتر از "گاو" یا "جانور گاو" است. با این حال ، این معمولاً در مورد دامداران باتجربه و زنان گاو یا "دامدار" (همانطور که برخی دوست دارند آنها را صدا کنند) وجود ندارد که هرگز هنگام اشاره به گاو که چیزی جز یک گاو نیست ، از اصطلاح "گاو" استفاده نمی کنند. "حیوان" ، "مخلوق" ، "موجود" یا هر اصطلاح درشت یا نه ، بیشتر از همه در مورد واژه محاوره ای "گاو" استفاده می شود. !

2
افسانه های پیرامون توانایی تشخیص جنسیت یا جنسیت یک گاو را درک کنید.
فقط گاوها شاخ دارند. از گاوها نظرسنجی می شود: این یک افسانه است. واقعیت این است که هر دو جنسیت (یا جنسیت) می توانند شاخدار و یا نظرسنجی شوند. اگر به اینکه شاخ گاو شاخ است یا نه به عنوان نشانه ای از جنسیت (نر یا ماده) یا جنسیت حیوان تکیه می کنید ، به یاد داشته باشید که این کمترین وسیله قابل اطمینان برای تشخیص گاو یا گاو است . بهترین روش برای تشخیص گاو بودن گاو و گاو گاو بودن این است که به ترتیب برای وجود پستان یا کیسه بیضه بین پاهای عقب نگاه کنید. [2]
گاوها افراد تک رنگ (اغلب قهوه ای) هستند ، در حالی که گاوها فقط سیاه و سفید هستند: این نیز یک افسانه است. گاوها در درجه اول رنگ جامد نیستند و گاوها نیز در درجه اول سیاه و سفید نیستند. صادقانه بگویم ، رنگ آمیزی می تواند باشد ، و اغلب برعکس: گاوهای نژاد هولشتاین ، هلشتاین-فریزیان و فریزیان نژاد خالص همیشه مانند همتایان زن خود سیاه و سفید هستند و بسیاری از گاوها ، هر دو شیرده (مانند جرسی ، قهوه ای سوئیس) ، گاوهای گرنزی) و گوشت گاو (از جمله Gelbvieh ، Limousin ، Red Angus ، Red Brangus ، Santa Gertrudis و گاوهای Simmental با خون کامل) بیشتر قهوه ای یا قرمز هستند. نژادهای کاملاً مختلفی در جهان وجود دارند که دارای گاو و گاو سیاه و سفید هستند: نژاد هولشتاین فقط یکی از آنهاست و اتفاقاً محبوب ترین و شناخته شده ترین نژادها است. در مورد گاوهای جامد قهوه ای یا قرمز نیز همینطور است: بسیاری از گاوهای گوشت گاو تجاری و ترکیبی اغلب به رنگ قرمز یا قهوه ای جامد یافت می شوند.
در حقیقت ، گاوها و گاوها (بدون ذکر گوساله ، گوساله و تلیسه) می توانند هر رنگی باشند به جز صورتی ، بنفش ، سبز و آبی. آنها می توانند سفید ، قهوه ای ، سیاه ، زرد ، نارنجی ، قرمز ، خاکستری و هر نوع تغییر (غالباً سفید) از هر یک از این رنگ ها باشد ، از جمله روبه ، خالدار ، تکه ای ، نوک تیز ، صورت سفید ، راه راه پشتی یا سفید - دم دار به عنوان مثال گاوهای آبی بلژیکی به این دلیل نامگذاری نشده اند که واقعاً آبی هستند اما به دلیل اینکه اغلب به دلیل رنگ آمیزی موهای سیاه و سفید در کت موی این نژاد ، رنگ آبی دودی دارند باعث می شود آبی دودی به نظر برسند.

3
از تفاوت های کالبدی و فیزیولوژیکی بین هر نوع گاو آگاه باشید. این اختلافات به شرح زیر است:
گاوها: بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا یک گاو یا یک حیوان گاو در واقع یک گاو است ، این است که بین پاهای عقب نگاه کنید و ببینید آیا پستان وجود دارد یا خیر. پستان عضوی شبیه کیسه صورتی است که دارای چهار پستانک ("دستگیره" استوانه ای شکل است که از پستانک آویزان می شود) که شیر را برای نوشیدن یک گوساله جوان تولید می کند. [3] گاوهایی که مشاهده خواهید کرد ممکن است یک گوساله در کنار خود داشته باشند ، به غیر از بیشتر گاوهای شیری یا گاوهای گوشتی که تازه از شیر گرفتن از گوساله های خود خارج شده اند. گاوها به طور معمول از سر تا سر دم صاف هستند ، بدون تاج شانه (مانند گاوها) و مانند گاوها عضلات اطراف شانه ها و باسن را نمی گیرند. گاوهای Bos indusus (آنهایی که پوست شل و گوشهای شل بلند دارند) بر روی شانه های خود قوز دارند ، اما تعریف آن بسیار کمتر از گاو نرهای همان گونه گاوی است. اگر به زیر دم نگاه کنید (اگر قادر به دیدن آن نیستید وقتی که دم در حال چرخیدن است یا به هر دلیلی یا دلیل دیگری در کنار آن نگه داشته می شود) ، شکافی را خواهید دید که یک پیشخوان از آن آویزان است. در این قسمت است که ولو واقع شده است ، ناحیه ای که گاوها (و تلیسه ها) از آن ادرار می کنند ، آلت تناسلی گاوها را برای پرورش می پذیرند و گوساله های آنها از آنجا متولد می شوند. همه گاوها این را دارند و در گاوها کمی بیشتر تعریف شده و بزرگتر از گاوها است. Vulvae در زیر مقعد قرار دارد.

گاوها: گاوها به طور معمول جانوران عظیم الجثه ای هستند. هنگامی که آنها در میان گاو هستند ، انتخاب گاو نر در میان گله بسیار آسان است به دلیل اندازه و مردانگی بیشتر او در مقایسه با گاوها یا تلیسه های زنانه تر که با آنها است. همه گاوها شاخ ندارند. تنها راهی که واقعاً می خواهید بفهمید گاو نر است یا خیر این است که نگاه کنید تا ببینید کیسه ای بزرگ به شکل فوتبالی بین پاهای عقبی او آویزان است یا نه. هنگامی که از او یک نمای جانبی می گیرید ، این مسئله کاملاً آسان است (به استثنای نزدیکترین پای عقب به سمت جلو و عقب برگردانده شده) ، هنگامی که پشت سر او هستید و وقتی او راه می رود ، بسیار آسان است. آنها همچنین دارای زیر غلاف یا خیز مودار در زیر خط خود هستند (درست در وسط شکم و به موازات زمین ؛ به این ناحیه ناف گفته می شود) که آلت تناسلی آنها در آن قرار دارد. بیشتر غلافها در گاو نرها بیشتر از گوزنها تعریف می شوند و بسیاری از گاوها ممکن است دارای برآمدگی گوشتی صورتی از غلاف باشند. این پایان آلت تناسلی مرد است. [4] گاوها و تلیسه ها این غلاف را ندارند. ممکن است بعضی از آنها پوست شل از همان ناحیه آویزان باشد ، اما برخی دیگر این مشکل را ندارند. گاوها به طور معمول یک تاج بزرگ ، بسیار عضلانی روی گردن یا شانه های خود دارند (با گاوهای توروس مانند آنگوس ، سیممنتال یا تگزاس لانگهورن ، در گردن دیده می شود) ، و از نظر شانه ، گردن و چهارم عقب بسیار عضلانی هستند از گاوها هستند. به دلیل عضله شدن در قفسه سینه و شانه ها ، اکثر آنها ظاهری بزرگ و مسدود دارند ، در حالی که پاهای جلو و عقب آنها بازتر از گاوها (نسبت به گاوها دورتر) قرار دارد. در نژادهای Bos indicus ، گاوها معمولاً بر روی شانه های خود قوز کره ای دارند که در گاوها بسیار بیشتر از گاوها مشخص و برجسته است.

گوزن ها: گوزن ها دارای خصوصیات ساختاری مشابه گاوها هستند ، با این تفاوت که فاقد کیسه بیضه بین پاها و ناف یا غلاف آنها بسیار کمتر تعریف شده است. با این حال ، هدایا هنوز موهای آویزان را از وسط شکم خود حفظ می کنند و این مانند گاوها ، جایی است که آلت تناسلی آنها در آن قرار دارد و از آنجا ادرار می کنند. این موهای کوچک تقریباً تنها راهی است که می تواند تشخیص دهد آیا این حیوان مورد نظر شما هدایت کننده است یا خیر. گوزن ها معمولاً زنانه تر از گاوها به نظر می رسند ، و از قوز و عضله مشخص بر روی گردن و شانه ها برخوردار نیستند. بعضی اوقات ، وقتی گوساله ها و گوساله ها در کنار هم زندگی می کنند ، تنها راه تشخیص اینکه یک حیوان مورد نظر شما هدایت است یا خیر ، وجود غبغب است که فقط در تلیسه ها و گاوها وجود دارد. اگر هیچ چیز دیگری به جز مقعد در زیر دم وجود نداشته باشد و گفته شود حیوان بیضه ندارد ، این یک هدایت است. استرها به عنوان استر متولد نمی شوند ، آنها به عنوان گوساله های گاو نر متولد می شوند و با فرآیند اخته شدن تبدیل به هدایت می شوند.

تلیسه: اینها به طور معمول ماده های جوانی هستند که الف) به عنوان ماده متولد شده اند (که اغلب گوساله های تلیسه نامیده می شوند) و ب) خصوصیات زن را مانند گاوها حفظ می کنند. تلیسه ها معمولاً از گاوها کوچکترند و اغلب برای یک فرد گاو باتجربه ، تلیسه یا تلیسه گوساله اول را می توان با مشاهده جوانی حیوان و اندازه او نسبت به گاوهای مسن تر ، به راحتی تشخیص داد. این نوع گاوها معمولاً آنهایی هستند که با داشتن اولین گوساله هنوز رشد نمی کنند و تا 3 یا 4 سالگی به بلوغ کامل می رسند. تلیسه ها هیچ کیسه ای بین پاهای خود ندارند و همچنین غلاف و موهای کمی آویزان به پایین معمولاً برای گاوها و گاوها ندارند. آنها تقریباً هیچ پستانی ندارند ، فقط سینه های کوچکی وجود دارد که به سختی می توان بین پاهای عقب آنها را مشاهده کرد ، مگر اینکه در کنار او زانو بزنید. آنها در زیر دم (که زیر مقعد است) دارای یک واله هستند ، اما نسبت به گاوهای بالغ کوچکتر و کمی کمتر تعریف شده است. اندازه پستان و وولا هر دو زمانی که تلیسه پرورش یافته در حال زایمان است ، افزایش می یابد. حتی در آن صورت ، پستان در تلیسه ها نسبت به گاوها کوچکتر است.

4
به یک مزرعه یا مزرعه بروید تا تفاوتهای آناتومیکی را که در بالا توضیح داده شد بیاموزید. این به شما کمک می کند تا یاد بگیرید می دانید به دنبال چه چیزی بگردید و چگونه تفاوت گاوها ، گاوها ، گوساله ها و تلیسه ها را به درستی تشخیص دهید.
هنگام راه رفتن در امتداد حصار یا با گاو ، آرام و ساکت باشید. در اطراف آنها هیجان زده ، تنش و ترس نداشته باشید و اگر به سراغ شما آمدند ، نگران نباشید زیرا آنها به طور طبیعی حیوانات کنجکاو هستند. اگر متوجه شدید که تنش دارید یا می ترسید ، از مرتع یا حیاط تا جایی که نمی توانند بروند بیرون بروید و سعی کنید آرام باشید.
مراقب کسانی باشید که زمین را به سمت شما می چرخانند ، سر خود را به طرف شما پرتاب می کنند ، با پرخاشگری به شما نزدیک می شوند ، به شما غرغر می کنند یا بینی خود را به سمت شما چروک می کنند. اما کسانی که از شما دور می شوند یا می خواهند دنبال شما بیایند ، مواردی هستند که الف) به فضای شما احترام می گذارند و شما را به عنوان رئیس می پذیرند ، و ب) درست مثل همراهی با انسان و فکر می کنند به ترتیب برای آنها معالجه دارید. [5]
اگر نمی توانید از یک مزرعه یا مزرعه بازدید کنید ، تصاویر را در اینترنت پیدا کنید تا به شما کمک کند تفاوت ها را یاد بگیرید. شما می توانید از طریق موتور جستجوی مورد علاقه خود به جستجوی تصویر بپردازید ، یا به تصاویر ارسال شده توسط سایر گاوها و زنان که در انجمن های مختلف گاو یا دام ، مانند CattleToday.com یا Backyardherds.com مراجعه می کنند ، نگاه کنید.

https://www.wikihow.com/Tell-the-Difference-Between-Bulls,-Cows,-Steers-and-Heifers

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 134
  • بازدید کلی : 9554
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه